2023/06/12

夜、『Macmillan Collocations Dictionary』を注文・・・

    夜、Amazonに『Macmillan Collocations Dictionary』を注文しました。

    次の内容紹介を読んで・・・。

    <The Macmillan Collocations Dictionary is designed for upper-intermediate to advanced students to help them write more natural and idiomatic English. The brand-new two-colour dictionary of collocations is the only fully corpus-based collocations dictionary which incorporates semantic groupings with definitions and examples. KEY FEATURES Collocations presented for over 4,500 carefully selected words Within each entry, collocations are grouped in semantic sets Special focus on collocations frequent in academic and professional writing Usage boxes with grammatical notes, synonyms and other ways of saying a similar thing>

    <Grammarly>では、アンダーラインが引かれた3箇所について、有料の指導があるとか・・・。

    中学生のとき、数学の谷先生が、<吉田は、直角だ。 直角は90度しかない。 吉田は、易しい問題のときも、難しい問題のときも、いつも90点だ。 >とクラスみんなの前でコメントされましたが、それ以来、私は、<直角90度>とあだなされていました。

    同学年には、数学でいつも100点をとる生徒がいましたが、その生徒はやがて東京大学に進学しました。 90点しかとれない私は、大学進学の夢破れ、無学歴・無資格(Academic Outsider)になってしまいましたが、 <Google翻訳+Grammarly>でEnglish Writingするときも、Grammarlyから100点を取ろうとはゆめゆめ思っていません。 90点を目標に独学を続けます。
   

0 件のコメント:

コメントを投稿

80冊の英語辞典は, 羅針盤でもあり錨でもある・・・

    インターネットの通販で集めた古本の英語辞典80冊・・・     それは, English Writingを指向する私にとって, 英語で文章を書くときの羅針盤でもあり, 錨でもあります. 航海するときも港に停泊するときも, 私に, "安心" と &quo...